Projektowanie wielkiego formatu w druku soczewkowym nie jest takie trudne. Poniżej przedstawiamy kilka porad i wskazówek aby uniknąć błędów podczas przygotowywania materiałów. Wykorzystując nasze porady oraz doświadczenie zdobyte na tym polu, zaoszczędzą Państwo sporo czasu. Zachęcamy również do kontaktu z nami na początku fazy twórczej aby uniknąć typowych błędów.

Kilka prosta zmian i przeróbek może przekształcić zwykły projekt w idealnie nadający się do druku soczewkowego.

Istnieje kilka ograniczeń technologicznych wynikających z warunków fizycznych czy optycznych.

  • Efekt 3D nie jest widoczny z odległości większej niż 8 m w konsekwencji ograniczenia percepcji ludzkiego oka.
  • Im większa głębia tym mniej wyraźne stają się obiekty.
  • Jeśli chcesz osiągnąć efekt animacji obrazów przechodzących od lewej do prawej trzeba zastosować efekt na obiektywie pionowym. Animacja na obiektywie pionowym może składać się z nie więcej niż 3 klatek.
  • Do precyzyjnego zamocowania obrazu, odległość między widzem a obrazem powinna być wcześniej ustalona. Jest to szczególnie ważne w przypadku animacji.
  • Przy efekcie flip lub animacji należy unikać stosowania silnie skontrastowanych obrazów. W przeciwnym razie może pojawić się efekt "zjawy". "Zjawy" to niewielki cień między dwoma sąsiadującymi obrazami.
  • Oświetlenie od tyłu znacznie poprawi końcowy efekt.

Efekt 3D głębia

  • Kolory są bardzo ważne . Obraz nie powinien być zbyt ciemny.
  • Bądź ostrożny z używaniem mocnych kolorów.
  • Nie uzyskamy efektu 3D na stałych obszarach kolorystycznych.
  • Jasne i żywe kolory ustawiamy z przodu, zimne z tyłu.
  • Obrazy tła powinny mieć jak najwięcej szczegółów, o ile to oczywiście możliwe.
  • Największa ostrość jest w centralnym punkcie projektu.
  • Nie stosować małych liter tekstu, gdyż pod soczewką będą one rozmyte.
  • Dla soczewki 40 LPI najmniejsza czcionka to 16 pkt.
  • Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif, są one bardziej czytelne.

Efekt zmiany obrazu / ruchu flip/animacja

  • Dobry Flip, to Flip dwuobrazkowy.
  • Unikać wysokiego kontrastu w najważniejszych obszarach obrazu.
  • Wysoki kontrast może spowodować "zjawy" (niewielkie cienie między obrazami).
  • Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif, są one bardziej czytelne.
  • Im bardziej obrazy są podobne do siebie, tym więcej obrazów może być zastosowanych w projekcie.
  • Dla animacji góra/dól można stworzyć animację z 5-10 klatek. Czasami dopuszczamy też kilkanaście klatek animacji.
  • Animacja w górę / w dół działa lepiej niż w lewo / prawo.
  • Zachowaj stabilny obraz w części projektu.
  • Gdy każda część projektu jest animowana, efekt może być nieco dezorientujący.

Skontaktuj się

Piotr Bartkiewicz

608 127 614

bartkiewicz@3dprint.pl

 Dariusz Wawrzysz

575 989 202

darek@3dprint.pl

 

ul. Św. Bonifacego 70
02-936 Warszawa

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny

Jeśli chcesz wycenić swój projekt wyślij do nas zapytanie podając kilka podstawowych parametrów takich jak: nakład, format, wykończenie itp...

Bezpłatna wycena

druk soczewkowy i lentikularny - duży i mały format | Warszawa © 2018 by MEG