Projektowanie wielkiego formatu w druku soczewkowym nie jest takie trudne. Poniżej przedstawiamy kilka porad i wskazówek aby uniknąć błędów podczas przygotowywania materiałów. Wykorzystując nasze porady oraz doświadczenie zdobyte na tym polu, zaoszczędzą Państwo sporo czasu. Zachęcamy również do kontaktu z nami na początku fazy twórczej aby uniknąć typowych błędów.
Kilka prosta zmian i przeróbek może przekształcić zwykły projekt w idealnie nadający się do druku soczewkowego.
Istnieje kilka ograniczeń technologicznych wynikających z warunków fizycznych czy optycznych.
- Efekt 3D nie jest widoczny z odległości większej niż 8 m w konsekwencji ograniczenia percepcji ludzkiego oka.
- Im większa głębia tym mniej wyraźne stają się obiekty.
- Jeśli chcesz osiągnąć efekt animacji obrazów przechodzących od lewej do prawej trzeba zastosować efekt na obiektywie pionowym. Animacja na obiektywie pionowym może składać się z nie więcej niż 3 klatek.
- Do precyzyjnego zamocowania obrazu, odległość między widzem a obrazem powinna być wcześniej ustalona. Jest to szczególnie ważne w przypadku animacji.
- Przy efekcie flip lub animacji należy unikać stosowania silnie skontrastowanych obrazów. W przeciwnym razie może pojawić się efekt "zjawy". "Zjawy" to niewielki cień między dwoma sąsiadującymi obrazami.
- Oświetlenie od tyłu znacznie poprawi końcowy efekt.
Efekt 3D głębia
- Kolory są bardzo ważne . Obraz nie powinien być zbyt ciemny.
- Bądź ostrożny z używaniem mocnych kolorów.
- Nie uzyskamy efektu 3D na stałych obszarach kolorystycznych.
- Jasne i żywe kolory ustawiamy z przodu, zimne z tyłu.
- Obrazy tła powinny mieć jak najwięcej szczegółów, o ile to oczywiście możliwe.
- Największa ostrość jest w centralnym punkcie projektu.
- Nie stosować małych liter tekstu, gdyż pod soczewką będą one rozmyte.
- Dla soczewki 40 LPI najmniejsza czcionka to 16 pkt.
- Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif, są one bardziej czytelne.
Efekt zmiany obrazu / ruchu flip/animacja
- Dobry Flip, to Flip dwuobrazkowy.
- Unikać wysokiego kontrastu w najważniejszych obszarach obrazu.
- Wysoki kontrast może spowodować "zjawy" (niewielkie cienie między obrazami).
- Czcionki z rodziny Sans są lepsze niż Serif, są one bardziej czytelne.
- Im bardziej obrazy są podobne do siebie, tym więcej obrazów może być zastosowanych w projekcie.
- Dla animacji góra/dól można stworzyć animację z 5-10 klatek. Czasami dopuszczamy też kilkanaście klatek animacji.
- Animacja w górę / w dół działa lepiej niż w lewo / prawo.
- Zachowaj stabilny obraz w części projektu.
- Gdy każda część projektu jest animowana, efekt może być nieco dezorientujący.