Najważniejsza rzecz przy tworzeniu projektu druku soczewkowego to dobór odpowiedniej soczewki. Należy się skupić nie tylko na samym projekcie, ale także na ograniczeniach wynikajacych z technologii druku lentykularnego. Możemy osiągnąć kilka podstawowych efektów: głębia 3D, flip, animacja, zoom i morfing. Każdy z nich wymaga odpowiedniego przygotowania. Poniżej przedstawiamy wszystkie rodzaje efektów wraz z ich opisem.

Technologia druku soczewkowego składa się z dwóch głównych wizualizacji: trójwymiaru i ruchu.
3d na dobre zagościło w kinie czy telewizji, dzięki soczewce możemy podobny efekt osiągnąć na wydruku bez potrzeby używania specjalnych okularów.


Wyróżnij reklamowane produkty niesamowitymi efektami 3D

Efekt Flip

druk soczewkowy flip hbo wataha mr

Flip to szybki przeskok między dwoma/trzema obrazkami zmieniajacymi sie naprzemiennie w zależnosci od kąta patrzenia. W tym przypadku obrazki powinny znacznie róznić się od siebie. Zmiana obrazów odbywa się skokowo. Istnieje jednak pewien obszar, w którym obrazy przenikają się.
Komunikacja wizualna: “Przed/Po” , "On/Off” , “Dzień/Noc”.

 

Zastosowanie:

  • przed/po
  • dzień/noc
  • on/off
  • stare/nowe
  • na zewnątrz/wewnątrz
  •  oraz każda inna forma zmieniającyh sie naprzemiennie dwóch grafik ...

Animacja

Animacja to seria obrazków sprawiających wrażenie ruchu. Efekt ten polega na płynnym przechodzeniu kilku obrazów. Najważniejsza rzecz, o której należy pamiętać to aby obrazki były do siebie podobne. Liczba klatek użytych do stworzenia animacji to od min. 3 do nawet do kilkunastu (rzadko). Najlepsze efekty uzyskujemy, gdy część elementów projektu jest niezmienna, a kształt zmieniających sie obiektów jest możliwie zbliżony do siebie.

 

Zastosowanie:

  • ruch
  • otwarte/zamknięte
  • obrót
  • rozbłysk
  • oraz wsztystkie inne formy gdzie chcemy pokazać płynne przejście jednego obrazka w drugi...

druk soczewkowy animacja Bridgestone P

Morfing

druk soczewkowy animacja 1 tygrys morphing i

Podobnie jak w przypadku animacji jest to  efekt łagodnej transformacji jednego obrazu w drugi. Z tą roznicą , że do efektu morphing potrzebujemy dwa obrazy pierwszy i ostatni natomiast środkowe klatki są modyfikacja tych dwóch obrazów. To kombinacja animacji i efektu flip. Idealnie nadaje się do płynnego przekształcenia jednego obiektu w drugi.

 

Zastosowanie:

  • przeobrażenie
  • ewolucja produktu/marki
  • wszelkie formy płynnego wieloklatkowego przejścia jednego obrazu w drugi.

Efekt Zoom

Jest to pewna odmiana animacji polegająca wieloklatkowym powiekszaniu lub zmniejszaniu przedmiotu/obiektu. Najczęściej używany do próby zaskoczenia widza. Mały punkt na środku wydruku nagle zmienia się w żądany obiekt. Zwykle używany aby skupić uwagę widza na konkretnej części projektu.

 

Zastosowanie:

  • zoom
  • powiększenie/zmniejszenie obiektu
  • duże/małe

druk soczewkowy animacja zubr zoom fm

Efekt 3D

druk soczewkowy 3d 3d lowicz rokitniki soczewka fm

Efekt głębi - 3D polega na przesunięciu możliwie dużej ilości obiektów na warstwach co w efekcie powoduje wrażenie głębi 3D. Wrażenie przestrzenności uzyskiwane jest poprzez rozmieszczenie elementów graficznych na warstwach znajdujących sie pozornie w różnych odległościach od oczu obserwatora. Obiekty znajdujące sie na różnych warstwach powinny na siebie zachodzić co zwiększa efekt głębi. Ważne jest aby pod elementami wyciętymi nie pozostawały tzw. "dziury" ( miejsca po wycięciu trzeba uzupełnić zgodnie z otaczającym je tłem ). Możliwe jest również stosowanie depthmap ( map głębi - są to obrazy odwzorowujące geometrię obiektu).

 

Zastosowanie:

  • założenie pokazania efektu głębi
  •  gdy chcemy pokazać obraz bardziej rzeczywistym

Efekt flip + 3D

 

 Niektóre efekty mogą być ze sobą łączone. Najczęstrzym połączeniem efektów jest połączenie efektu flip z efektem głębi 3D. Jest to albo uzupełnienie efektu flip o złudzenie głębi- w przypadku przewagi fektu flip w grafice,  bądź odwrotnie do efektu głębi dodajemy efekt zmiany obrazów flip- jeśli przeważa efekt głebi a jest on uzupełniony o zmianę obrazu.

Zastosowanie:

  • jak w przypadku efektu flip lub głębi

druk soczewkowy flip 3d AMS   hit film FLIP FM

Skontaktuj się

Piotr Bartkiewicz

608 127 614

bartkiewicz@3dprint.pl

 Dariusz Wawrzysz

575 989 202

darek@3dprint.pl

 

ul. Św. Bonifacego 70
02-936 Warszawa

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny

Jeśli chcesz wycenić swój projekt wyślij do nas zapytanie podając kilka podstawowych parametrów takich jak: nakład, format, wykończenie itp...

Bezpłatna wycena

druk soczewkowy i lentikularny - duży i mały format | Warszawa © 2018 by MEG